אקנה וחוסר איזון הורמונלי

נ. בת 45, הגיעה אלי עם תלונה של אקנה שהחל בגיל 25, לאחר לידת הבן השני. היא החלה ליטול גלולות בגיל 35 ולאחר שנתיים החלו דימומים בין ויסתיים,  אז הפסיקה איתן והאקנה החריף. המטופלת, שמה התקן הורמונלי שלא מנע את האקנה והיא מעוניינת להוציא אותו עכשיו לאחר שנתיים ולקבל מענה לאקנה. המטופלת ציינה כי היא סובלת מתסמינים עיכוליים כגון גזים, נפיחות בטנית ולחץ בבטן לאחר ארוחות, והיא חוששת שיש לה מעי רגיש לא מאובחן, והייתה מעוניינת לטפל גם בתסמינים אלו ,בנוסף היא ציינה כי היא לא מרגישה מאוזנת הורמונלית ורוצה כל הזמן לאכול מתוק, היא רוצה שאני אתן לה מענה להפסקת החשק למתוק ע"י איזון תזונה או צמחים.

בעבר המטופלת סובלה מהרבה דלקות בשתן, זה היה מגיע לה כל חודש חודשיים והיא הייתה לוקחת הרבה מאוד אנטיביוטיקה בחייה, זה התחיל שהייתה בערך בגיל 16 והפסיק בסביבות גיל 40 ולא חזר מאז.

כטיפול ראשוני ניתן למטופלת 2 פורמולות של צמחים:

  1. פורמולה לנטילה פנימית עם צמחים אלטרנטיביים – לאקנה, נוגדי זיהום, קרמינטיבים- מפיגי גזים, נוגדי עווית לכאב במערכת העיכול.
  2. אפליקציה חיצונית – טינקטורה למריחה על העור לאקנה, עם צמחים נוגדי זיהום, אנטי ויראליים.

הוסבר למטופלת כי פורמולה לאיזון הורמונלי לא ניתן לתת כיוון שהיא עם התקן הורמונלי ולאחר שהיא תוציא אותו אפשר יהיה לטפל הורמונלית.

המפגש השני נערך לאחר 3 שבועות- המטופלת ציינה כי היא רואה שיפור משמעותי באקנה! הפצעים הגדולים נעלמו ונשאר ממש מעט לעומת מה שהיה לה, אין לה תסמינים עיכוליים כלל בשבועיים האחרונים!!

בטיפול השלישי המטופלת דיווחה כי הוציאה את ההתקן, ושהיא מרגישה טוב ושמחה שקיבלה וסת תקינה, לא כבדה וללא תסמנים.

בתחילת הטיפול הרביעי המטופלת ציינה כי היה לה דלקת בשתן אחרי הרבה מאוד זמן שלא היה לה. בעקבות כך החל להתפתח שיח עמוק ואישי על מצבה הריגשי של המטופלת, נעשה למטופלת שיקוף לגבי הדלקות בשתן החוזרות ומצבים בהם היא הייתה, המטופלת נפתחה ושיתפה בכל מכאוביה ונמצא קשר בין הדברים.
המטופלת קיבלה פורמולה נוספת לטיפול שיתמקד בפן הריגשי, נפשי, והומלץ לה לגשת לטיפול ריגשי אצל פסיכולוגית או מטפלת ריגשית כיון שיש הרבה מה לפתור.

במפגש ה 5 והאחרון המטופלת ציינה כי מבחינת האקנה יש שיפור מעולה! בגב אין אקנה בכלל והחררה שהיה על הידיים והחזה נעלמה!! רק בזמן הוסת יוצא לה מעט אקנה אבל לא משהו דרמטי.

מבחינת התסמינים העיכוליים היא ציינה כי הם נעלמו לחלוטין עוד מהטיפול השני!!

מבחינה נפשית היא ציינה כי היא בודקת מטפלים אבל עוד לא החלה טיפול והפורמולה שהותאמה עושה לה טוב והיא מרוצה מאוד!



סובלים מבעיה דומה? לייעוץ טלפוני חינם: